ÎNCEPE PLANIFICAREA VARIANTEI OCOLITOARE
Primăria Municipiului Miercurea-Ciuc a semnat contractul pentru proiectarea unui inel de circulație semicircular, care să ocolească orașul prin vest respectiv localitățile învecinate Ciceu și Siculeni prin est. Proiectantul din Cluj-Napoca trebuie să actualizeze vechiul studiu de fezabilitate și să elaboreze proiectul tehnic. Varianta de ocolire de 16,9 km va face parte din viitorul drum de legătură cu autostrada A8 (Ungheni–Târgu-Mureș).
Costul estimat al variantei de ocolire este de peste 150 de milioane de euro. Contractul cu Explan SRL din Cluj-Napoca, în valoare de 18,33 milioane de lei, prevede actualizarea studiului de fezabilitate din 2010 (inclusiv actualizarea studiului de trafic din acel an), și elaborarea proiectului tehnic (PT), respectiv a documentației tehnice pentru obținerea autorizației de construire (DTAC). Dacă o serie de studii preliminare nu se vor dovedi necesare, iar avizele instituționale vor fi eliberate fără probleme, planurile vor fi gata în acest an.
Contractul dintre cele două părți a fost semnat astăzi în cadrul unei conferințe de presă. Primarul Korodi Attila a declarat: „Proiectul este unul vechi, scos din sertar datorită implicării UDMR-ului în guvern. Prin semnarea contractului, punem bazele unei investiții complexe: acest tronson va deservi și viitorul parc industrial. Din acest motiv, suntem foarte mulțumiți că a câștigat licitația o companie cu o experiență vastă.”
Silviu Tegzeșiu și Petru Ciufudean, reprezentanții Explan SRL, au menționat că firma lor a proiectat și centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca (42 km).
Varianta de ocolire se va ramifica în apropierea intrării în oraș dinspre Sâncrăieni, va traversa un pasaj peste drumul european și calea ferată, apoi va urma râul Olt spre nord, ocolind Ciceu și Siculeni, urmând să revină pe drumul european în apropierea comunei Siculeni. Studiul de fezabilitate va oferi un răspuns cu privire la modul în care se va gestiona secțiunea de ocolire deja construită. Studiul de trafic va oferi soluții privind numărul benzilor de circulație care vor fi construite. Șoseaua va include trei pasaje peste calea ferată, patru sensuri giratorii și patru poduri peste pârâuri. Lungimea totală al drumului este de 16,9 km, dintre care 6,9 km vor trece prin teritoriul municipiului.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va acoperi 98% din costuri, restul de 2% fiind acoperit din bugetul propriu al municipiului.