TRANSPARENȚĂ ȘI SIGURANȚĂ: S-A ADOPTAT NOUL REGULAMENT DE COMERCIALIZARE
Comercianții vor beneficia de tot mai multe opțiuni eficiente de rezolvare online, deciziile vor avea o mai mare vizibilitate decât în trecut, iar populației îi va aduce un beneficiu major reglementarea mai strictă a programului de funcționare al unităților care operează aparate de jocuri de noroc în timp ce funcționează și ca restaurante, baruri, sau cluburi de noapte, precum și a funcționării locurilor de distracție.
Regulamentul comercial anterior al municipiului a fost adoptat prin Hotărârea nr. 295/2018. Între timp, au avut loc numeroase schimbări în domeniul digitalizării și al transparenței, iar orașul nostru a început să aplice treptat noile soluții. De exemplu, începând din anul trecut, biroul comercial și biroul organizator a afișat și a evaluat în mod transparent cererile de autorizații comerciale referitoare la evenimentele organizate de primărie. Noul regulament reglementează proceduri care deja sunt puse în practică, în același timp, oferă soluții pentru gestionarea online a diferitelor procese de autorizare.
„Am clarificat procesul de emitere a permiselor comerciale și de funcționare pentru cei care desfășoară activități comerciale în spațiul public, reducând în același timp birocrația asociată. În unele cazuri, am impus reguli mai stricte: noul regulament stabilește cerințe clare privind prevenirea incendiilor, iar programul de funcționare al restaurantelor și barurilor care operează aparate de jocuri de noroc este limitat între orele 8-22. Suntem mai fermi în abordarea comercianților care nu lasă spațiul public în starea în care l-au găsit" - a evidențiat câteva progrese semnificative primarul Korodi Attila. A adăugat că măsura care solicită operatorilor de locuri de distracție să instaleze camere de supraveghere cu vedere pe timp de noapte și să angajeze paznici contribuie la creșterea siguranței publice.
Regulamentul aprobat de consiliul municipal la 29 februarie a fost elaborat în spiritul pregătirii pentru administrația digitală. După cum se știe, Primăria Miercurea-Ciuc se pregătește să introducă un portal digital pentru clienți, iar serviciul va simplifica procesele și în cazul activităților comerciale.
Regulament privind autorizarea desfășurării activităților comerciale și al serviciilor de piață