STANDARDIZAREA ASIGURĂ STABILITATE
Primăria Municipiului Miercurea-Ciuc a făcut un alt pas important pentru a deveni o municipalitate transparentă, responsabilă și furnizoare de servicii de calitate. Începând cu 7 noiembrie, primăria a intrat în rândul puținelor administrații locale care își pot demonstra angajamentul față de calitate prin obținerea certificării ISO.
„Am parcurs un drum lung pentru a deveni o municipalitate bazată pe servicii de calitate. Ca un prim pas, am mutat într-o clădire nouă serviciile noastre cele mai frecvent utilizate. În același timp, am început un proiect de construcție pe termen lung pentru a face primăria accesibilă nu doar fizic, ci și online, reînnoind site-ul nostru", a declarat primarul Korodi Attila în cadrul conferinței de presă de astăzi. El a precizat că, pe lângă instrumentul extern, organizarea internă este un pas mult mai important, pentru că atâta timp cât o primărie nu are proceduri aprobate, activitatea municipalității este vulnerabilă. Standardizarea este cea care conferă unei instituții o stabilitate reală.
Primăria Municipiului Miercurea-Ciuc a implementat un sistem de management conform standardului ISO 9001:2015 în cadrul proiectului „Digitalizarea procedurilor administrative la Primăria Miercurea-Ciuc”, cod SIPOCA 1197/153917 finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă prin Programul Operațional Capacitate Administrativă cu cofinanțare din Fondul Social European. Standardul se concentrează pe proceduri. Autoritățile și responsabilitățile clar definite, procesele transparente îi ajută pe angajați să își îndeplinească sarcinile și contribuie în mod decisiv la creșterea motivației angajaților.
În prezent, există 135 de proceduri conform standardelor ISO pentru a ajuta personalul primăriei și locuitorii orașului. Iar începând cu 7 noiembrie, avem un certificat pe 3 ani, care dovedește că sistemul nostru de management al calității este în conformitate cu standardele ISO 9001:2015.
„Nu ne oprim aici!" - a subliniat primarul, exprimând dorința municipalității ca pe lângă cel fizic, sistemul de management operațional să fie aplicabilă și în spațiul digital. Iar la finalul acestui proces de învățare și dezvoltare, vom ajunge la viziunea unei situații în care toată lumea poate să beneficieze de serviciile instituției într-un mod transparent și ușor de urmărit.